Wednesday, January 5, 2011

Cele 10 porunci

Buna ziua, sint Stefan Udrea si acesta e primul meu "articol" pe blogul pe care tocmai l-am creat !

 „Europa este crestina sau nu este deloc”, a scris ziarul Vaticanului, L’Osservatore Romano, pe tema includerii in textul Constitutiei Europene a referirii la mostenirea crestina a Europei.
 Haideti sa vedem in ce consta aceasta mostenire.


1.  Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau; sa nu ai alti dumnezei afara de Mine
 Ok...era vorba de mostenirea crestina, nu de faptul ca am fi toti crestini ? Nu sintem toti crestini, deci prima "mostenire" e fara rost.


2.  Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor.
 Nici nu ma gindeam...vezi punctul 1.


3.  Sa nu iei numele Domnului Dumnezeului tau in desert
 Nu e "Dumnezeul meu".Aceasta "mostenire" pare sa sugereze interdictia de a blasfemia.Ei bine, parerea mea e ca libertatea de exprimare e mai importanta.


4.  Adu-ti aminte de ziua Domnului si o cinsteste.
Imi "aduc aminte" de doua zile - simbata si duminica.Le cinstesc pe amindoua la fel :-)


5.  Cinsteste pa tatal tau si pe mama ta, ca bine sa-ti fie si multi ani sa traiesti pe pamant. 
N-am nimic cu parintii mei, dar daca m-ar fi lasat la orfelinat sau daca ar fi abuzat de mine, n-ar fi fost corect sa-i cinstesc.


6.  Sa nu ucizi. 
Nici macar in legitima aparare ?
Nici trupele romane din Afghanistan n-au voie sa ucida ? Nasol...
Variante mai bune ar fi fost :
"sa nu ucizi fara rost"
"sa nu ucizi in prostie"
"sa nu faci cum a facut Dumnezeu cu Sodoma si Gomora"
Asa , o "mostenire" inutila, la fel ca toate celelalte enumerate mai sus


7.  Sa nu fii desfranat.
Adica...de exemplu...sa nu faci sex inainte de casatorie? Hai sa fim seriosi, e inca o "mostenire" inutila, de care oricum nimeni nu mai tine cont.


8.  Sa nu furi.
*CORECT* ; in sfirsit, o "mostenire" folositoare


9.  Sa nu ridici marturie mincinoasa impotriva aproapelui tau.
din nou, *CORECT*


10. Să nu poftești casa aproapelui tău; să nu poftești nevasta aproapelui tău, nici robul lui, nici roaba lui, nici boul lui, nici măgarul lui, nici vreun alt lucru care este al aproapelui tău
Nici o lege nu pedepseste "poftitul".Oamenii sint pedepsiti pentru ce fac, nu pentru ce gindesc.Oricum,nu vreau nici boi,nici magari, iar sclavia nu mai exista...cit despre nevasta aproapelui, ea de fapt e o fiinta umana independenta, nu o proprietate a "aproapelui".




Deci din 10 porunci, doar 2 sint corecte dupa standardele civilizatiei europene de astazi.

Bineinteles, ele nu acopera nici 5% din codul penal al Romaniei : http://www.anp-just.ro/interna/Codul%20Penal.pdf.

Nu incrimineaza bataia, violul, sexul cu minori, hartuirea sexuala, inselaciunea, distrugerea bunurilor altuia, abuzul in serviciu, folosirea materiilor explozive fara drept, falsificarea, infectarea surselor de apa, traficul de stupefiante, etc.




Si atunci, dati-mi voie sa spun ca Europa NU are o mostenire crestina.







No comments:

Post a Comment